Totdeauna,inainte de a scrie ceva,despre orice,ma gandesc la cateva lucruri,aparent fara mare importanta,dar care pot veni catre mine ca argumente ca ceea ce spun poate fi o intamplare,un ghinion,poate fi contrazis stintific s.a.m.d. Personal,nu incerc sa contrazic pe nimeni dar mi se pare normal sa-mi pun si eu intrebarile mele si sa-mi acord raspunsuri personale bazate pe experienta mea de viata si nu putina.

De peste douazeci de ani frecventez consecvent biserica,slujbele Sf.Liturghii,fie ele duminica sau in alte zile si sarbatori in care Acestea se savarsesc,si prin aceasta prizma pot afirma ca am observat o imensitate de situatii care mi-au dat mult de gandit. Nu ma indoiesc ca cei mai multi dintre cei ce nu trec de trei ori pe an prin biserica, imi pot argumenta ” stiintific”,spun ei,orice intamplare. Si, va rog sa ma credeti,nici nu doresc ai contrazice,nu pentru ca ar avea dreptate ci pentru ca si eu,la varsta lor fiind,incercam aproximativ aceleasi argumente.

Mi s-a intamplat ca participand la o Sf.Liturghie sa vad o femeie, cu putin peste 60 de ani impartasindu-se si care dupa cca 2-3 pasi sa cada ca secerata pe covorul din fata Catapetesmei! Imediat a fost ridicata si ajutata sa-si revina de cativa credinciosi si de o parte a familiei cu care venise la slujba.Nu voi continua sa va spun ce s-a mai intamplat cu dansa ,dar va pot spune ca fiica si ginerele ei au afirmat ca femeia nu avea probleme medicale,mai ales,cardiace.

Povestea aceasta m-a urmarit mult timp si credeti-ma ca am gasit si eu o sumedenie de exlicatii,dintre care insa doar una este cea adevarata,cel putin,pentru mine. Am primit,la una din aniversarile mele onomastice,o carte scrisa de un preot din regat,prin anul 1932.Ca de obicei,asemenea carti le citesc,cum se spune pe nerasuflate,iar aici am gasit povestita o intamplare din viata unuia din „Parintii” Bisericii Ortodoxe! Un barbat in varsta a venit la impartasit si a primit aceasta,iar parintele marturiseste cum a vazut Sfanta Impartasanie parasind pe omul respectiv! Explicatia preotului a fost aceea ca omul nu si-a marturisit toate pacatele,iar impartasirea nu s-a putut implini! Evident ca mi-am amintit intamplarea la care am asistat eu insumi si am atribuit si eu aceeasi explicatie pentru ceea ce s-a intamplat in fata mea.

Si pentru ca multi vor rade-n barba sau pe pagina fb,am sa va mai spun pe scurt ca duminica trecuta,8 septembrie,am mai asistat la o scena asemanatoare,acum nemaifiind vorba despre un om matur ci despre un copilas care, sigur, nu avea nici un an. O tanara mamica,cu acest copilas in brate intra in biserica pentru a-l impartasi ,dar inca de la intrare copilul incepe sa planga de parca cineva il tortura! Cum preotul tocmai savarsea Sf.Teofanie,femeia si copilul au trebuit sa mai astepte ceva timp.Va marturisesc ca asa de puternic tipa acel copil incat oamenii suportau tot mai greu. Sfatuita de cineva,femeia iese afara incercand sa linisteasca pruncul si chiar a reusit! Dupa un timp hotaraste sa revina dar imediat ce a pasit in biserica,pruncul se manifesta cel putin la acelasi nivel. Dupa multe incercari facute de preot pentru a-i da Sf.Impartasanie,copilul se opunea cu o tarie impresionanta,reusi sa o faca. Ce m-a uluit ,a fost faptul ca,dupa inghitirea impartasaniei,intr-o fractiune de secunda,copilasul nu a mai scos un sunet si s-a insenit deodata!

In urma acestei intamplari la care am asistat cu inca peste o suta de oameni,fiecare ne-am dat numeroase raspunsuri! Dar pentru ca iarasi se vor gasi nu putini sa dea explicatii „stiintifice”,eu nu-mi voi spune opinia,dar o intrebare am dreptul sa-mi retin in cont: sa fie doar intamplare? Si risc si un raspuns sec : nu,nu mi se pare o intamplare!

Oricine poate socoti cum doreste,poate sa dea orice raspuns,dar din sumedenia de raspunsuri,doar unul este adevarat! Nici eu nu-l cunosc pe cel adevarat,pot doar,raportat la saraca mea intelepciune,sa spun ca este mai mult decat o INTAMPLARE!

Sa aveti O SEARA FRUMOASA si asemenea intamplari sa va ocoleasca!

Acest articol a fost publicat în Diverse. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu